Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mindre hus, torp eller stuga, gårdshus sökes  (läst 1515 gånger)

fridsam kvinna 57

• Vänd dej som solrosen alltid mot solen och ljuset
Mindre hus, torp eller stuga, gårdshus sökes
« skrivet: 04 sep-15 kl 00:46 »
Har sökt med ljus och lykta till och från under några år efter ett mindre hus, torp el vinterbonad stuga, gårdshus
 att hyra med lantligt och lugnt läge.
Det kan vara från 50-85m2 beroende på planlösning och boendekostnad som ej får överstiga 5000kr totalt med allt inräknat.
Då jag är förtidspensionär så är jag inte beroende av bostadsort pga jobb utan flyttbar. Jag vill att det ska vara normal standard på boendet, ingen lyx behövs men gediget och rejält! Gärna öppen spis eller vedkamin som xtra värmekälla. Älskar att påta i trädgården bland örter och annat ätbart, gör mina egna kryddblandningar, även salvor, teer mm så det ska även finnas en mindre tomt för odling och blomster.
Är en kreativ kvinna på nyligen 59 år, fd ridlärare och utbildad inom konst samt jordbruk mm. Torpardotter, som vet vad livet på landet innebär och vill njuta på ålderns höst av just livet på landet någonstans. Så har du eller vet av något som långtidsuthyres, söder om Norrbotten, alltså söderut någonstans i landet, och gärna vid kusten, eller i närhet av sjö eller annat vatten, så ser jag fram emot svar. Jag flyttar helst våren april-juni eller hösten aug-okt, längtar så.....
« Senast ändrad: 04 sep-15 kl 00:57 av fridsam kvinna 57 »
Länge drömde jag om en själsfrände....men den jag fann var mej

Weasel

• Skåne
SV: Mindre hus, torp eller stuga, gårdshus sökes
« Svar #1 skrivet: 04 sep-15 kl 11:35 »
Vi har ett litet hus som vi renoverar. Vi planerar hyreskostnad ca 5000 + el. Så det blir ju lite högre än du skrev.

Undrar bara, du skriver våren eller hösten augusti-oktober, då menar du nästa år eller? Eftersom det redan är september nu. Vårt hus kommer vara klart om 2-3 månader.
Bor på en liten gård med man, tre ungar, ungersk kuvasz, katter, gotlandskaniner och islandshästar.

fridsam kvinna 57

« Svar #2 skrivet: 05 sep-15 kl 01:25 »
Hej Weasel :)
Ja, jag menar till våren eller hösten nästa år, helst våren då förståss! Förstår att ni vill hyra ut då det är klart.

Det lät ju annars intressant, fast jag måste hålla mej inom min hyresbegränsning på 5000kr totalt allt inkl.
Tack ändå!

Igelhult

• Småland
« Svar #3 skrivet: 06 sep-15 kl 08:19 »
Hej, vi har ett litet hus/stuga för uthyrning. Stugan ligger utanför
Kristdala i den lilla byn Igelhult med 5 hus och utan genomfartstrafik.

Stugan är "modern" med dusch, WC och tvättmaskin. Den renoverades 1996
och har sedan dess använts sparsamt vilket gjort att skicket är mycket
bra.

Huset värms med direktverkande el men det finns vedspis i köket och vedkamin i vardagsrummet, vilket betyder att uppvärmningskostnaden beror på hur mycket man eldar.

Hör av er om ni är intresserade av mer information och bilder etc.

Hyran är 4000 kr/mån. inkl. bredband.

Med vänlig hälsning,
Tommy & Linda Andersson

fridsam kvinna 57

« Svar #4 skrivet: 10 sep-15 kl 00:03 »
Hej :)
Tack för svar Igehult!
Har inte varit in här på några dagar! Det låter ju väldigt intressant, men antar att ni också vill hyra ut nu? Måste då kolla var det ligger någonstans också!
Jag tänkte vara ute i god tid då jag annonserade, så jag tänker mej att ev flytt blir till våren, särskilt om det blir en lång flytt då jag bor i Norrbotten!
Hälsn/Åsa

uzie

• -
« Svar #5 skrivet: 01 okt-15 kl 21:45 »
Hej:) Hyr ut enskilda rum(finns 3 st) på lång/kort tid  med gemensamt kök och badrum i vårat gårdshus. Finns möjlighet att skapa egen odlingslott på gården. Gården ligger mellan Åre-Östersund och är på drygt 50 hektar. Utsikten sträcker sig 5 mil mot fjäll och ser lite sjö oxå :) Här lever ett gäng hästar, hundar , katter och människor :) vänliga hälsningar Sussie

fridsam kvinna 57

« Svar #6 skrivet: 01 okt-15 kl 22:27 »
Hej  uzie :)
Tack för erbjudandet!
Får fundera på det litet! Vill helst ha mitt eget kök och toa, kan tänka mej en lägenhet på en gård med flera hyresgäster eller gårdshus bland kreativt folk med djur och odlingar men har svårt att tänka mej att bo så inpå andra som det verkar hos er, men funderar, det kanske är trevligt? Låter som en härlig miljö, har en systerdotter utanför Östersund i offerdal :) /Åsa

fridsam kvinna 57

« Svar #7 skrivet: 17 jan-16 kl 22:12 »
Nystart på försöket att finna mej ett litet hus, torp el dylikt att hyra, se annonsen ovan för info! Nu går vi mot ljusare tider och jag hoppas på att finna det jag söker

kaka

« Svar #8 skrivet: 12 feb-16 kl 18:19 »
Hej!
Jag kanske har något. Än så länge är det rum i hus på landet utanför Enköping. Planerar att bygga lägenhetsdel i huset men ännu ej påbörjat.
mvh
Karin

fridsam kvinna 57

« Svar #9 skrivet: 24 feb-16 kl 00:45 »
Hej Karin!
Ser att du skrivit, har inte kollat på länge här :)
Skicka mej gärna pm med mer info, Enköping är vackert!
Hälsn/Åsa

fridsam kvinna 57

« Svar #10 skrivet: 28 apr-16 kl 23:31 »
söker ännu, har hoppet kvar :)

Astroflum

« Svar #11 skrivet: 08 maj-16 kl 22:52 »
Jag har ett STORT hus men har bott här själv och stängt av övervåningen vintertid. Jag säljer huset men med JAK-lån kan du bo billigt; http://www.deborahenglund.com/2016/03/hus-till-salu-billigt.html

fridsam kvinna 57

« Svar #12 skrivet: 09 aug-16 kl 21:34 »
Fått tag i ett litet hus att hyra sedan i juli :) Det ligger rätt lantligt till och är en liten kompromiss, man kan kanske inte få allt??? Låter annonsen vara kvar ifall jag inte kommer att trivas tillräckligt! Tack för alla trevlige erbjudanden hittills, må väl alla så länge!

marja

« Svar #13 skrivet: 21 mar-17 kl 09:53 »
Hej Har en jättefin gäststuga som snart blir ledig. Den är ju lite mindre än vad du hade tänkt dig (24kvm), men ligger väldigt fint nära skog och hav några mil norr om Göteborg. Det finns köksvrå och badrum. Allt i fint skick. Mvh Elisabeth

* Inloggade just nu

4 gäster, 0 användare

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser